DANE O WYCIĄGACH
OZNACZENIE | Nazwa wyciągu | Długość trasy po stoku | Różnica poziomów | Przepustowość / 1 godz. |
---|---|---|---|---|
A | Kolej krzesełkowa | 650 m | 197 m | 2400 osób |
B | Wyciąg orczykowy | 470 m | 100 m | 700 osób |
C | Wyciąg orczykowy | 320 m | 55 m | 750 osób |
D | Wyciąg orczykowy | 250 m | 30 m | 720 osób |
E | Wyciąg orczykowy | 80 m | 15 m | 520 osób |
F | Wyciąg taśmowy | 70 m | 15 m | 800 osób |
Stok jest sztucznie śnieżony, oświetlony i ratrakowany
Zapraszamy podczas odpoczynku do naszej Karczmy Harenda przy dolnej stacji kolei, Szałasu u Curusia przy wyciągach orczykowych, punktu gastronomicznego z tarasem widokowym na górnej stacji kolei krzesełkowej lub do relaksu na lodowisku.
Szczegółowe dane kolei krzesełkowej:
- Dane techniczne:
Producent: firma LEITNER
Typ: 4-osobowe krzesełka z kanapą wydzieloną dla każdej z osób indywidualnie,
Długość trasy po stoku 600 m
Różnica poziomów 210,00 m
Średnie nachylenie trasy 21 stopni i 35%
Prędkość jazdy 2,6 m/s
Przepustowość (zdolność przewozowa) 2400 osób/godz.
Odstęp czasowy między krzesełkami 6,00 s
Odstęp liniowy krzeseł 15,60 m
Liczba krzeseł 73 szt.
Czas przejazdu 3,43 min
Liczba podpór 6 szt.
Transport w górę trasy 100%
Transport w dół trasy 25% - Stacja dolna: Wolnostojąca
- Przenośnik taśmowy na stacji dolnej: Służy do transportowania narciarzy od mechanicznie regulowanego dojścia do miejsca wsiadania na krzesełko z otwartymi kabłąkami przy prędkości kolei 1,0 do 2,6 m/s. Otwarcie bramki wejściowej regulowane jest zależnie od szybkości przy uwzględnieniu procesów rozruchu i zatrzymania. Prędkość taśmy transportującej jest zsynchronizowana z ruchem kolei we wszystkich możliwych stanach jej pracy z hamowaniem mechanicznym włącznie.
- Stacja górna: Peron stacji górnej wykonany w specjalnej konstrukcji z pochylnią dla zjazdu narciarzy.
- Podpory: Wysokość podpór od 5,4 m do 18 m posadowienie na blokowo – płytowych zbrojonych fundamentach żelbetowych. W zależności od ukształtowania terenu podpory pochylone są w stronę dołu stoku 20% dla ograniczenia sił podłużnych i zmniejszenia drgań. Liczba podpór 6 sztuk.
Budowa kolei
Autor zdjęcia: Piotr Bulski